2012. március 24., szombat

DIY Clutch

Gondolom, nem én vagyok az egyetlen, aki oda van az icipici ékszertáskákért, vagyis clutchokért. Persze semmi nem fér beléjük, de hát akkor is olyan szépek :) Mondjuk egy buliba végül is még használhatóak, ahova nem nagyon visz az ember semmit, nehogy elhagyja, vagy ellopják. Sajnos általában nagyon drágák, így még nem vettem egyet sem, mert azért sajnálok kiadni ennyi pénzt egy viszonylag kevésszer használható darabra. Nemrég azonban találtam egy szuper tutorialt, aminek segítségével, viszonylag alacsony költségvetésből magunk is készíthetünk egyet.

Amik kellenek hozzá:


- egy nagy napszemüveg tok
- egy szép szekrény ajtó gomb (meg persze a hozzá tartozó csavar, meg anya)
- durva, nagyszemű glitter
- csiszolópapír
- kicsi edényke
- Modge Podge Gloss - többféle van ebből, ez a fényes változat (ez valami nagyon szupi ragasztó, mindenhol nagyon dicsérik, ahol olvastam róla, ebayen, amazonon lehet venni)
- valamilyen szivacsos kis ecsetke, vagy normál ecset is megteszi, szerintem
- fúró


- Első dolgunk lecsiszolni a napszemüveg tokot azért, hogy majd a glitter jól megtapadjon rajta
- Ezután egy kis tálkába keverjük össze modge podge ragasztót a glitterrel, 2:1 arányban, és kenjünk be a tok egész felületét, vékony rétegeket festve egymás fölé (a tutorial készítője 5 réteget használt)


- Hagyjuk teljesen megszáradni
- Majd fúrjunk egy lyukat nyilván akkorát, hogy az ajtógombunkhoz tartozó csavar pontosan illeszkedjen. Arra is figyeljünk, hogy a luk hova esik, nem mutat túl jól, ha a gomb mondjuk kifelé félig lelóg, fúrás előtt mindenképp próbáljuk oda a gombot, hogy lássuk, hova kell pontosan a luk. 
(apukám ezermester, úgyhogy számomra az ilyesmik egyértelműek, sokszor raktam már össze bútorokat is, de lehet, hogy ezek a lépések nem mindenkinek evidensek) 
- Végül illesszük bele a lukba a csavarral együtt a gombunkat, majd a csavarhoz tartozó anyát csavarjuk rá, hogy jól odafogja

Ez egy másik hasonló tutorialból egy kép, ezen jól látszik, hogyan történik a gomb beillesztése pontosan:

Végül így néz ki készen:



Szerintem nagyon jól néz ki! És a legjobb része, hogy olyan clutchunk lesz, amilyen senkinek sincs :)

Forrás:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése